Janin 411

Julkinen alue. Tietoa ja kuvia tapahtumista sekä autoista.
Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » To 24.6.2010 10:30

Rauti kirjoitti:hienno homma että avuliasta porukkaa löytyy :)
Näin on.

Toissa iltana, ennen kuin konetta saatiin käyntiin, kokeilimme naapurin Pekan kanssa ruuvimeisselillä sörkkiä katkojankärkiä virrat kytkettynä ja kipinää tuli. Bensaa kaadettiin tankkiin ja lisäksi suoraan kaasareihin, mutta ei edes hörähtänyt. Alkoi vaikuttamaan siltä, että vika on puolassa, puolanjohdossa tai kondensaattorissa. Kokeilimme saada kipinää myös kahdella tuliterällä irtotulpalla runkoa vasten. Ei onnistunut. Seinänaapuri-Toni lainasi omaa Kuplaansa varten ostamiaan tuliterää puolaa ja virranjakajaa.

Tarkemmin tutkiessa ilmeni, ettei virranjakaja taida sopia nelostyypin koneeseen, mutta puola on luultavasti ihan sopiva. Vaihdoimme siis puolan ja kokeilimme uudelleen, mutta ei tulosta vieläkään. Epäilyt kääntyivät voimakkaammin kondensaattoriin. Niihin aikoihin (n. klo 23) naapurin Marko tuli käväisemään kotona ja hänkin alkoi tutkimaan asiaa. Kärjistä tuli edelleen kipinää ruuvimeisselillä kokeillessa, mutta Marko oivalsi tutkia virranjakajan kannen ollessa auki, että tuleeko kärkiin kipinää startilla pyöritettäessä. Ei tullut, joten hän vaihtoi uudet katkojankärjet. Sen jälkeen alkoi kipinöidä myös irtotulpalla ja kytkettyämme johdot oikein hörähti konekin käyntiin. Tosin se sammui melko pian, kun kaasarit tyhjenivät. Kaadoimme uudet huikat ja taas kone kehräsi. Rakensimme moottoritilassa olevaan bensaletkun T-liittimen, letkun ja suppilon avulla bensan ohisyötön ja sinne bensaa kaatamalla kone saatiin käytettyä lämpimäksi saakka. Tyhjäkäyntikin toimii hyvin eikä kone röpötä. Ihan mukavia piirteitä 16 vuotta ladossa seisseeltä koneelta. Okei, kyllä konetta on käytetty paikallaan ladossa ollessakin. Viimeksi niin tehtiin kuitenkin vuonna 2000, josta on jo kymmenen vuotta!

Kuva

Vaikka kuinka kauan käyttelimme konetta, ei irrallaan olleesta (pumpulta kaasareille tulevasta) letkusta alkanut tulemaan bensaa. Bensaa tankissa kuitenkin on ainakin ne 10 litraa, jotka sinne tankkasin ja lisäksi saattaa olla vanhaakin. Epäilimme, että pumppu taitaa olla hajonnut. Mutta, kone oli saatu käyntiin ja projekti oli sikäli edennyt hieman. Vaihdoimme autoon vielä uudet sytytystulpat. Marko oli jo lähtenyt Kuplallaan takaisin kylille naisia iskemään ja Pekkakin alkoi väsähtämään, joten laitoimme pillit pussiin noin klo 1.30.

Kuva

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Rauti » To 24.6.2010 10:38

kuullostaa ihan samalta vialta ku mulla oli silloin kuplassa ku ei saanu bensaa ja bensapumpun vaihto auttoi siinä ainakin!

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » To 24.6.2010 11:16

Jotkut pumput, esimerkiksi eräät vesipumput, tarvitsevat vähän vettä toimiakseen, joten eilen kokeilimme Pekan kanssa syöttää bensapumpulle T-liittimen, suppilon ja letkunpätkän avulla bensaa 'siemeneksi' ja sitten kytkimme virityksemme takaisin syöttämään bensaa kaasareille. Irrallaan olevasta pumpulta tulevasta letkusta ei vieläkään tullut bensaa, mutta kun konetta kierrätettiin vähän reilummin, alkoi letkussa näkyä vähän elämää.

Tulimme siihen tulokseen, että pumppu toimii, mutta se ei saa tankista bensaa. Paineilmakompressorin puuttuessa, pumppasimme polkupyörän pumpulla bensapumpulle johtavaan letkuun ilmaa ja kuuntelimme bensatankin täyttöaukosta. Mitään ei kuulunut. Könysin auton alle ja löysin sieltä sopivannäköisen T-liittimen. Yksi haara tulee bensatankilta, toinen haara lähtee Eberspächerille ja kolmas haara jatkaa bensapumpulle. Irroittelin siitä letkun ja kokeilin pumpata ilmaa tankille päin. Vieläkään ei kuulunut mitään, eli tankille johtava putki tai letku on tukossa.

Tässä välissä sitten varmistimme bensapumpun toiminnan laittamalla auton alla olevasta T-haarasta pumpulle menevän letkun pään bensakanisteriin ja starttasimme auton. Hienosti toimii. Hyvä hyvä, pumppu on siis varmasti ehjä! :D Mutta bensalinja tukossa. Haynesin korjauskirjassa kerrottiin bensatankin irroittamisen olevan very big job, joten päädyimme vain etsimään siitä jotain luukkuja, joista pääsee kurkkaamaan tankkiin. Sopiva luukku oli bensamittarin anturi. Tankissa oli melkoisesti ruostetta ja imuletkun päässä oleva sihti näytti olevan ihan tukossa. Siihen ei kuitenkaan yletä kunnolla, joten päädyimme vain sörkkimään sitä teleskooppimagneetilla. Siihen tarttui melkoisesti ruostetta. Lopulta päätin tyhjentää tankin. Ei kun imemään letkusta ja maistelemaan suussa polttavia aromeita. Vähän väliä letku pääsi vetämään ilmaa tai se meni tukkoon, joten pääsin uudelleen imemään. Jossain vaiheessa muistin, että mullahan on vaihteistoöljyjen vaihtoa helpottamaan ostettu kaksitoiminen mäntäpumppu. Kävin hakemassa sen ja pumppailin vähän aikaa, kunnes alkoi bensaa roiskumaan. Ilmeisesti pumppu on tarkoitettu vain sitkeän öljyn pumppaamiseen, sillä bensaa pääsee pumpun männän väärälle puolelle ja sitä sitten roiskuu vähän joka paikasta ympäriinsä... Tankki saatiin kuitenkin tyhjäksi. Tavaraa oli noin 11 litraa, josta yli 9,5 litraa oli mun tankkaamaa. Tankki on siis ollut käytännössä tyhjä, kun auto on jätetty seisomaan. Harmillista. Muilta osin auton säilöntä oli tehty esimerkillisesti, mutta tämä osuus oli mennyt pieleen. Ruostetta ja kondensiovettä ei olisi tullut, jos tankki olisi ollut täynnä ja seassa olisi tilkka jäänestoa.

Huomasimme, että auton kytkinpoljin on tunnoton. Vaikka se on nestetoiminen (ei vaijeria), ei sen varmaankaan pitäisi olla näin kevyt. Olisikohan pääsylinterin tiivisteet hajonneet? Ja miten siihen pääsee käsiksi. Tämä on erittäin hienosti koteloitu auto, eikä tämänkaltaisiin työkohteisiin pääse helposti käsiksi.


Tähän asti pääsimme eilen. Lopetimme jo puoli yhden aikoihin.

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Su 27.6.2010 1:09

No niin, alkaa juhannus olemaan voiton puolella, mutta hommat ovat ihan vaiheessa, vaikka joka päivä on huhkittu tässä kotipihassa monta tuntia 411:n kimpussa. Sadekuurot ovat antaneet oman säväyksensä projektiin. Tänään laiskottelin, olin 411:n alla vain kuutisen tuntia.

Meidän kotipiha näyttää aika VW-pitoiselta. Kuvassa meidän kaluston lisäksi naapurin-Markon Kupla.
Kuva


Viime vuonna vietin juhannuksen Kuplan alla. Tässä muistoja viime vuodelta.



Koska bensan pumppaaminen käsipumpulla tai imemällä oli haasteellista, tuli toissa päivänä mieleeni, että mullahan on tuliterä porakoneeseen kiinnitettävä vesipumppu. Se on sellainen pieni saksalaisvalmisteinen pumppu, johon kiinnitetään puutarhaletkut. Sitä ei saa käyttää juomaveden eikä kemikaalien pumppaamiseen. Eihän bensa ole juomavettä tai kemikaalia? :?

Porakoneesta iskee kuitenkin jatkuvasti kipinöitä, joten laitoin pitkät letkut molempiin suuntiin räjähdyksen välttämiseksi. Seinänaapuri-Pekka lahjoitti taloyhtiön käytöstä poistuneen puutarhaletkun hyvään tarkoitukseen ja toisen puolen seinänaapuri-Toni lainasi porakonettaan, kun en löytänyt omaani kaiken roinan keskeltä (pakko saada tallitilaa ja pian!!!!!!). Pari jauhesammutinta otettiin varmuuden vuoksi lähelle.

Kävin hakemassa huoltoasemalta 15 litraa bensaa, jonka pumppasimme paineella tankkiin. Sen jälkeen käänsimme letkut toisinpäin ja pumppasimme bensan takaisin kanistereihin. Sitten kaadoimme bensat siivilällä varustetun suppilon läpi takaisin bensatankkiin irroitetun bensa-anturin reiästä. Ruostetta jäi reilusti sihtiin. Sihti piti tyhjentää pari kertaa siinä välissä, että saimme bensat uppoamaan takaisin tankkiin.

Sitten pumppasimme bensan taas takaisin kanistereihin. Ja taas sihdin läpi takaisin tankkiin. Ja jälleen ruostetta jäi sihtiin. Ruoste näytti ihan hiekalta, mutta magneetilla kokeillessa se jäi siihen kiinni. Eli metallia eikä kiveä. Yhä uudelleen toistimme saman ohjelman. Bensa oli pian väriltään melko mustaa, vaikka se oli uutta.

Kun olimme kierrättäneet n. 150 litraa bensaa, ei sihtiin jäänyt enää kovinkaan paljoa ruostetta. Siinä vaiheessa vaihdoimme bensan uuteen. Sitä pumppasimme edestakaisin muutamia kertoja, eikä väri enää vaihtunut mustaksi ja sihtikin pysyi melko puhtaana. Kaiken kaikkiaan kiinteää ruostetta oli saatu irtoamaan pari desilitraa.

Jossain välissä pumppukin leikkasi kiinni, mutta uskoin sen korjaantuvan purkamalla ja laittamalla öljyä sopiviin kohtiin. Kasattuani pumpun huomasin, ettei se enää pyöri, vaikka avonaisena pyörikin. Liukulaakeri oli niin sulanut ja turvonnut, että pumpun akseli ei mahtunut pyörimään. Rapsuttelin mattoveitsellä muoviröpöä pois ja Pekan vinkistä leikkelin tiivistepaperista pumppuun uuden tiivisteen. Onneksi mulla oli pari arkkia tiivistepaperia, josta sain tehtyä sen. Uuden tiivisteen kanssa pumpun kansi ei tule niin lähelle pumpun runkoa, mutta on silti tiivis. Näin pumppu saatiin jälleen toimimaan ja työ päätökseen.

No, sitten aloin taas rassaamaan vaijeria auton takapäästä runkotunnelissa kulkevaan bensaputkeen. Vaijeri tuntui uppoavan hyvin yli metrin verran, mutta bensaa ei vain alkanut tulla.

Kävin hakemassa 15 litraa lisää bensaa. Nyt tankissa on 30 litraa ja kyllähän siitä pitäisi jo jonkunlainen paine syntyä. Mutta ei näköjään riittävää.

Etenin auton alla keulaa kohden ja yritin irroittaa kangaspintaisen bensaletkun runkotunnelin ja bensatankin väliltä. Käytännössä revin sen kappaleina irti, aivan kuten kävi auton takaosassakin. Letku oli siististä ulkokuoresta huolimatta sen verran haurasta tavaraa, että suosittelen kaikille letkujen vaihtamista kumiletkuun, siitä näkee pykimät helpommin.

Bensaa ei alkanut vieläkään valumaan. Rassasin vaijeria tankin sisälle ilman tulosta. Ruiskutin sinne myös jotain ruosteenirroitusmömmöä ja käytin rassaukseen myös rautalankaa. Mikään ei tunnu tepsivän.

Tankin irroittaminen olisi varmaan jonkun mielestä järkevä toimenpide (jos ei tiedä mitä kaikkea sen toteuttaminen vaatii). Näyttää siltä, että ainakin ohjausakseli, etuakseli, tukivarret ja raidetanko pitää irroittaa. Sitten saa tankin irti. Eli se olisi melkoinen savotta.

Pumppasin polkupyörän pumpulla paineet myös tankin alaosassa olevasta reiästä sisään, mutta ilman tulosta. Huomenna, tai siis tänään sunnuntaina, saan naapurin Tonilta kompressoria lainaksi. Saa nähdä aukeaako röörit sillä vai hajotetaanko vain jotain. Kävi kummin tahansa, niin hyvin menee. Pääasia, että jotain tapahtuu! :lol:

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Su 27.6.2010 11:38

Vaikka jarrut toimivatkin, jarruputket näyttävät joiltain kohdilta melko hapettuneilta, joten taidan alkaa taivuttelemaan kupariputkesta uusia jarruputkia. Nestetoiminen kytkin ei taida toimia, joten siinä on siis vuoto tai pääsylinteristä on tiivisteet kadoksissa. Huomasin, että auton alla kuljettajan jalkatilan tuntumassa on kosteata. Taitaa olla jarru-/kytkinnestettä. Mitenkähän sinnekin pääsee käsiksi? :?:

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Rauti » Su 27.6.2010 11:52

sinä se jaksat ahertaa tallilla :) hatun nosto...ite tässä vielä toivutaan juhannuksesta :) katotaan jos sinne joku päivä kerkeis menemään...on tullut volkkarista näkyy ihan harrastus muiden joukossa kun ei ole aika niin paljon riittänyt! Onneksi on loma niin jos sitä nyt kerkeisi!

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Su 27.6.2010 11:56

Rauti kirjoitti:sinä se jaksat ahertaa tallilla :)
En minäkään tallilla jaksaisi ahertaa, vaan tässä kotipihassa. Joudun kävelemään 5 metriä ulko-ovelta, niin olen projektin luona. :D

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Su 27.6.2010 12:06

Tässä vähän Käyttöohjekirjasta poimittua teknistä tietoa:

Polttoainesäiliö 50 litraa bensiiniä (siitä 6 litraa varalla)
Moottoriöljy 3,5 litraa
Ilmansuodatin 0,45 litraa moottoriöljyä

Huippunopeus 145 km/h
0 - 100 km/h 18,5 s

Sylinterin halkaisija 90 mm
Iskunpituus 66 mm
Tilavuus 1679 cm3
Puristussuhde 7,8
Suurin teho (DIN) 68 hv / 4500 rpm
Suurin vääntö (DIN) 12,7 kpm / 2800 rpm
Männän keskinopeus huipputehon pyörimisnopeudella 9,9 m/s

Polttonesteen kulutus (DIN 70030) 10,8 litraa / 100 km
Öljyn kulutus 0,5 - 1 litraa / 1000 km

Venttiilinvälykset kylmässä moottorissa 0,10 mm.

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Pe 23.7.2010 0:50

Kesäkuun loppupuolella tapahtunutta:
Kytkimen pääsylinteri löytyi jarrujen pääsylinterin ja ohjausakselin vierestä. Eli jalkatilan 'katosta' piti ottaa sellainen suojakotelointi pois, jonka jälkeen sylinterit löytyivät. Olin ostanut Kuplaan jarrupääsylinterin korjaussarjan ja ajattelin kokeilla sopisiko se 411:n kytkimen pääsylinteriin. Sopii. :P Vaikka kuinka koitimme ilmata kytkintä, emme saaneet sitä toimimaan.

Joissain nettikeskusteluissa väitetään, että Kuplan etusylinterit kävisivät tähän takasylintereiksi. Periaatteessa niin käyvätkin, mutta ilmausruuvi on silloin alapuolella ja jarruputki yläpuolella. Onneksi Keiteleen koneelta löytyi oikeat takajarrujen työsylinterit. Vaihdoimme työsylinterit ja putsailimme jarrukengät. Pintaa niissä on niin paljon, että olisi ollut haaskausta vaihtaa kengät. Rummutkin ovat hyvässä kunnossa.

Bensalinjan tukos oli tankin sisällä. Siellä on bensaputken päässä sihti, joka oli ruostunut tukkoon. Tonin kompuralla kun painoin ilmaa bensaputkea pitkin, niin kunnon tömähdyksen säestyksellä tukos aukeni ja bensaa alkoi valua päälleni. Olin tyytyväinen ja lauleskelin vain "Bensaa sataa...Tänään on bileet, kaikki sileeks...mä meinaan juhlii tänään...". Sitten aloin vaihtelemaan auton alla letkuja uusiin ja lauleskelin useampaan kertaan samaa biisiä, kun tulin yhä uudelleen uitetuksi bensalla. Kävin lauantai-iltana hakemassa paikalliselta autokorjaamolta bensansuodattimen, joka käy useammalle letkupaksuudelle ja asensin sen auton alle juuri ennen T-haaraa, josta lähtee yksi haara Eberille ja toinen haara bensapumpulle. Täytyy muistaa katsoa jossain vaiheessa, että miten paljon sakkaa on jäänyt siihen ja tarvittaessa vaihtaa suodatin uuteen.

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Pe 23.7.2010 1:03

Höh. Kirjoitin juuri pitkän pätkän tekstiä tähän jatkoksi, mutta painoin vahingossa CTRL ja W. Se näköjään sulkee selaimen välilehden ilman turhia kyselyitä. Aaärgeehoo!

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Pe 23.7.2010 1:26

Heinäkuun alkupuoli meni muiden kiireiden vuoksi siten, ettei autoprojekti edistynyt yhtään. Tällä viikolla on kuitenkin tapahtunut paljon.

Saimme naapurin Pekan kanssa ilmattua kytkimen vihdoinkin. Kävin ostamassa Motonetistä ilmaustyökalun, joka koostuu letkunpätkästä ja sen päähän tulevasta takaiskuventtiilistä.

Keskiviikkona aloimme tutkimaan etujarruja. Kuskinpuoleiset männät saimme herkisteltyä vuoronperään pumppaamalla jarrua ja vääntämällä männät takaisin sisään useita kertoja peräjälkeen. Matkustajanpuoleisen etujarrun mäntien totesimme olevan täysin jumissa. Myös jarrupalat olivat jumissa.

Olen aiemminkin kertonut, että tässä meidän talossa asuu uskomattoman avuliasta ja ystävällistä väkeä. Tässä vaiheessa määritelmää voi laajentaa, sillä paikalle tuli korttelin päässä asuva Ari (TFI-92) ja hän kävi hakemassa kotoaan jarrupalojen irroittamiseen tarkoitetun työkalun. Tällä aikaa olimme tosin Pekan kanssa saaneet jo palat irti ja olimme herkistelleet mäntiäkin jo niin paljon, että toinen mäntä pääsi vähän turhan pitkälle ulos. Sitä sitten alettiin kampeamaan takaisin sisään, mutta eihän se uponnut, koska se ei ollut suorassa linjassa. Emme irroittaneet satulaa kokonaan autosta, koska tarkoitus oli vain herkistellä mäntiä.

Työkaluina oli esimerkiksi noin 1,5 metriä pitkä sorkka-/purkurauta, jonka toista päätä ohensin rälläkällä, taloyhtiön kirves ja lukuisia muita vääntämiseen ja suostutteluun sopivia työkaluja. Niinhän siinä sitten kävi, että toisen männän suojakumi hajosi, joten mäntä piti irroittaa. Onneksi mulla sattui olemaan jarrusatulan korjaussarja, johon kuuluu sylinterin tiiviste, suojakumi ja kiinnitysrengas. Pekka ja Ari vaihtoivat irronneeseen mäntään liittyvät hilut ja laittoivat kaiken takaisin nippuun, enkä itse päässyt tekemään mitään. Vähän oli mälsää, mutta pakkohan se on huomioida muitakin harrastajia. Arin auto on niin hyväkuntoinen, ettei siihen pääse tekemään tällaista, eikä juuri muutakaan remonttia, ja Pekka on täysin autoton. :)

Tekstiä täsmennetty 22.8.2010

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Pe 23.7.2010 1:31

Jee, se liikkuu omin avuin. Kävimme pari tuntia sitten Pekan kanssa vähän ajelemassa (tietysti suljetuilla teillä valvotuissa olosuhteissa) 411:llä.

Vaihdoimme ensin moottoriöljyt ja sitten kävimme vähän kaahailemassa. Kuplasta poiketen tämän öljyproppu ei olekaan keskellä öljysihtiä, vaan se on eri kohdassa. Öljysihtiä en uskaltanut irroittaa ollenkaan, koska en ole varma, että käykö tähän Kuplan paperitiivisteet. Silmämääräisesti ne näyttävät eri kokoisilta. Tässä on vakiona myös nykytyyppinen öljynsuodatin. Laitoin vakiosuodattimen tilalle Fram HP1 -suodattimen, jossa on paljon vakiota suurempi öljytilavuus.

Matkustajanpuoleinen jarru ottaa ensin, eli auto puoltaa aluksi oikealle. Kun jarrutusta jatkaa, alkaa vasen puoli ottamaan voimakkaasti, jolloin auto alkaa puoltamaan vasemmalle. Kuitenkin lopullinen jarruvoima tuntuu olevan melko tasainen. Poljin myös menee melkein pohjaan aina ensimmäisellä polkaisulla. Seuraavilla polkaisuilla polkimeen tulee lähes normaali poljintuntuma. Kuskinpuoleinen jarru takeltelee.

Lämmönvaihtimetkin toimivat: Autoon alkoi nopeasti tulemaan lämmintä ilmaa, mutta ei pakokaasua.

Vaikuttaa kovasti siltä, että 411 tuo meidät Raisan kanssa BIFiin. Voihan tietysti olla, että jokin menee pieleen, koska auto on kuitenkin seissyt edelliset 16 vuotta. Tällä hetkellä olen kuitenkin toiveikas. Ja nyt saunaan.

Tekstiä täsmennetty 22.8.2010

Avatar
Rauti
Viestit: 1103
Liittynyt: Ma 4.5.2009 14:16
Paikkakunta: Hollola

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Rauti » Pe 23.7.2010 10:28

hienoa Jani, eli päästään siis volkkareille molemmat!

Avatar
DjMokkis
Viestit: 389
Liittynyt: Ma 4.5.2009 15:35
Paikkakunta: Hol LOL la

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja DjMokkis » Pe 23.7.2010 13:19

Rock on!! \o/
Tämä viesti oli Henkan käsialaa, pidätetään oikeudet muutoksiin :D

Avatar
Alis
Ylläpitäjä
Viestit: 926
Liittynyt: Ma 4.5.2009 18:18
Paikkakunta: OLA / Lahti
Viesti:

Re: Janin 411

Viesti Kirjoittaja Alis » Pe 23.7.2010 21:49

No niin, täällä sitä ollaan. Eli BIFissä Mikkelissä 411:llä. :D Enpä oikeasti olisi uskonut, mutta näin kävi. Tasakaasulla auto vähän nyki, mutta muutenhan se toimi kivasti.

Mikkelissä sain harvinaisen vieraan. Autoni ensimmäinen omistaja, eli siis hän, joka osti tämän auton yli 40 vuotta sitten uutena autoliikkeestä, tuli käymään paikalla ja poseerasi vanhan autonsa kanssa.
Kuva


Väittävät, että 411 olisi muka harvinainen (n. 10 kpl rekisterissä), mutta pysäköin oman autoni toisen samanlaisen eteen. Samassa mökissä meidän kanssa majoittui Turusen Mikko, jolla on samanlainen kulkupeli. Varsinainen 411-keskittymä. Itse asiassa Turusella on useampikin 411, mutta tämä yksilö on parhaassa kunnossa. Täytyy jossain vaiheessa selvittää, miten paljon 411-mallia on tuotu Suomeen ja montako niitä on rekisterissä tällä hetkellä.

Tekstiä täsmennetty ja kuvia lisätty 22.8.2010

Vastaa Viestiin